Negocjacje na rynkach międzynarodowych | Szkolenia Komunikacja

Rynek międzynarodowy jest to miejsce, w którym firmy z różnych krajów wymieniają się usługami. Każdy zakład posiada produkt lub usługę, którą oferuje w zamian za korzyści materialne. Rynek międzynarodowy charakteryzuje się tym, iż na jego łamach rywalizują, bądź współpracują ze sobą firmy z różnych państw. Dla Polski bardzo ważne jest uczestnictwo w rynku światowym. Pozwoli to na rozwój państwa polskiego, a także umocni jego pozycję na arenie międzynarodowej. Szkolenie przekazuje informacje dotyczących informacji transakcji w nieznanym nam środowisku. Ukazuje nam jak mają się zachować na swoim własnym terytorium, czy też w miejscu neutralnym takim, które zostało obrane wspólnie w porozumieniu z kontrahentem. Program kształcenia przekazuje jak zachować się w sytuacji, w której to my odwiedzamy naszego partnera finansowego. Kurs przygotuje cię jak w ogóle zaplanować takie spotkanie. Ważną rzeczą jest to, aby pamiętać, iż każde państwo ma różne położenie geograficzne, a więc może znajdować się w różnej trefie czasowej. Warto o tym pamiętać. Ustalamy czas zgodny z czasem miejscowym ustalonego miejsca spotkania, gdyż trudno jest negocjować, gdy w danym państwie jest na przykład późna godzina nocna. Ważne jest zadbanie o to, aby korzystać z poleconego i doświadczonego tłumacza. Podczas negocjacji z przyszłym partnerem biznesowym z innego państwa, którego języka nie znamy posłużmy się zaufaną osobą, najlepiej niech będzie doświadczona w prowadzeniu tłumaczeń – zwłaszcza negocjacji biznesowych i finansowych. Istotnym celem negocjacji jest jak najlepsze zaprezentowanie swojego własnego projektu, przeanalizowanie ryzyka związanego z wdrożeniem projektu partnera w życie.

Wiemy, iż różne państwa posiadają różną kulturę. Ważne jest to, aby w każdej sytuacji o tym pamiętać i żeby nie doszło do niezręcznej sytuacji. Podczas negocjacji istotna jest gra słów, a więc jeśli nie znamy danego języka, a chcemy „zabłysnąć” to wszelkie takie „pomysły” konsultujemy z tłumaczem. Szkolenie uczy jak panować nad wszelkimi gestami, a także ukazuje, które gesty bądź czyny mogą wywołać obrazę lub niechęć, a co za tym idzie źle o nas świadczyć. A przecież nikt nie chce popełnić gafy podczas ważnych negocjacji międzynarodowych. W czasie podróży biznesowych należy pamiętać, aby nie przywiązywać wagi do różnych stereotypów kulturowych, gdyż jak wiadomo sytuacja w różnych krajach w dzisiejszych czasach może zmieniać się bardzo szybko. Gdy negocjujemy musimy wywnioskować, przebadać osobowość partnera, jak reaguje na różne nasze sugestie. Wszystko to po to, aby osiągnąć lepsze wyniki. Podróż do innego kraju należy szczegółowo zaplanować. Chodzi tutaj głównie o wymianę waluty, rezerwację hoteli, biletów i wiele innych tego typu spraw. Różnice kulturowe mają ogromny wpływ na negocjacje. Dlatego warto jest się odpowiednio przygotować.


Negocjowanie transakcji w innym kraju wiąże się też z ryzykiem zmiany kursu waluty obcej. Dlatego trzeba mieć na uwadze to, aby uwzględnić klauzulę, w której zawarte będą warunki odnośnie zmian kursu waluty. Rozmowy negocjacyjne dzielimy na cztery etapem. Pierwszym jest etap przednegocjacyjny, w którym to zbieramy informacje o kontrahentach i się z nimi niejako z nimi zapoznajemy. Drugim etapem jest otwarcie negocjacji. W tym czasie przedstawiamy nasze programy, stanowiska. Trzecim etapem jest prowadzenie rozmów. Rozstrzygamy tu wybór odpowiednich programów i zastanawiamy się nad tym, co byłoby najlepsze. Na samym końcu jest czwarty etap – czyli zakończenie negocjacji. Wówczas obie strony decydują się lub nie na współpracę. Jeśli tak, to jest podpisywana stosowna umowa i rozpoczynane odpowiednio później należyte działania.


Podczas szkolenia poznasz tajniki strategii negocjacji. Strategię dzielimy na współpracy, analityczną i konfrontacji. Według cech indywidualnych według negocjatora należy dobrać odpowiednią strategię. Kurs nauczy cię jak operować poszczególnymi działaniami zaplanowanymi, a także jak z jednej strategii przez na drugą, w razie gdyby któraś nie przynosiła pożądanych efektów.


Podczas negocjacji mogą wystąpić warunki sprzyjające negocjatorowi. Wówczas trzeba je odpowiednio wykorzystać. Gdy wybieramy negocjatora możemy uwzględni jego atrybuty takie jak: wygląd zewnętrzny, barwę głosu itd. Negocjowanie to też czas, w którym natykamy się niejednokrotnie na czynniki utrudniające prowadzenie rozmów. Negocjator wtedy musi mieć nerwy ze stali i nie wolno mu ugiąć się pod presją. Szkolenie przygotuje też do negocjacji z osobą, która stosuje nieetyczne metody negocjowania. Mamy tu na myśli osobę, która cechuje się makiawelizmem. Kurs przygotuje cię do działania w obliczu manipulacji. Pokaże podstawowe strategie manipulacji oraz jak można w elegancki sposób się obronić.


Bookmark and Share

Kto głosował na ten wpis


Nasz serwis powstał z myślą o ludziach, którzy interesują się szkoleniami, a zwłaszcza tymi, które dotyczą zagadnienia komunikacji. Na naszych stronach zbieramy najciekawsze materiały dotyczące tej tematyki, które można znaleźć w Internecie.
Partnerzy
Login:

Hasło:

Zapamiętaj mnie:



Wszystkich Online: 2
  • chiquitais
  • luciechamb

  • csisilver
  • Silouh
  • aggiss
  • Piter
  • greta
  • agu_87
  • Elamis
  • Agnieszka_
  • Fokolak
  • Gnom

STATYSTYKI