Narzędzia Komunikacji Wewnętrznej | Szkolenia Komunikacja

Narzędzia Komunikacji Wewnętrznej

Dodany do Szkolenia przez DULNIKcommunico 1633 dni temu (Artykuł)

Dobór narzędzi jest jednym z czynników, od których zależy efektywność komunikacji wewnętrznej. Od słów i sformułowań zależą odbiór i interpretacja przekazu, a także wizerunek adresata. Na realizację zamierzonego celu (doinformowanie, zbudowanie zaangażowania lub zmianę postaw) ma wpływ dobór narzędzi komunikacji, ich wdrożenie i wykorzystanie oraz używane określenia i sformułowania.


 


Celem warsztatów jest wypracowanie optymalnego mixu narzędzi komunikacji wewnętrznej oraz zgłębienie znaczenia słów i sformułowań podnoszących efektywność komunikacji.


 


Warsztat w szczególności dedykowany jest:


- osobom odpowiedzialnym za komunikację wewnętrzną


- osobom odpowiedzialnym za przepływ informacji i wiedzy w firmie


- osobom zarządzającym poszczególnymi narzędziami komunikacji wewnętrznej


- osobom odpowiedzialnym za budowanie pożądanych postaw pracowniczych (CSR, branding)


- osobom odpowiedzialnym za realizację strategii biznesowej firmy


- osobom odpowiedzialnym za wprowadzenie zmian w organizacji


- osobom odpowiedzialnym za prowadzenie strategicznych projektów w organizacji


 


Podczas moderowanych dyskusji i w oparciu o studia przypadków identyfikujemy najczęściej występujące błędy w doborze i zarządzaniu narzędziami komunikacji wewnętrznej. Poprzedzone analizą poszczególnych narzędzi ćwiczenia pozwalają każdemu uczestnikowi dobrać i zaplanować optymalne narzędzia oraz sposoby wdrożenia tak, aby realizowały postawione przed komunikacją cele. Efektem każdego z modułów są kolejne elementy mixu narzędzi komunikacji. Ćwiczenia i studia przypadków odkryją niuanse językowe, które decydują o wydźwięku i odbiorze wypowiedzi.


 


Tematyka warsztatów:


MODUŁ I: Sposoby komunikowania się a jego efektywność


Jakie konsekwencje ma dla organizacji nieodpowiedni dobór narzędzi komunikacji wewnętrznej?


Jakie znaczenie ma wybór narzędzia komunikacji wewnętrznej dla osiągnięcia zamierzonego celu komunikacji?


Jaka jest siła i znaczenie poszczególnych narzędzi w przekazywaniu różnego rodzaju informacji?


Czym kierować się przy wyborze narzędzi komunikacji?


 


MODUŁ II: Narzędzia drukowane


Dla jakiego rodzaju działań narzędzia drukowane są wiodącymi, a dla jakiego wspierającymi?


Co ma znaczenie dla popularności danego narzędzia?


Jak dobrać narzędzia drukowane do mixu komunikacyjnego?


Co decyduje o jakości tekstu?


Co i jak wpływa na jego wydźwięk?


Na co zwrócić uwagę przy redagowaniu krótkich i długich form tekstowych?


Jak je redagować, by spełniały swoje role?


 


MODUŁ III: Narzędzia elektroniczne


Dla jakiego rodzaju działań narzędzia elektroniczne są wiodącymi, a dla jakiego wspierającymi?


Co ma znaczenie dla popularności danego narzędzia?


Jak dobrać narzędzia elektroniczne do mixu komunikacyjnego?


Co decyduje o atrakcyjności medium elektronicznego?


Co i jak wpływa na jego wydźwięk?


Na co zwrócić uwagę korzystając z mediów elektronicznych?


Jak nimi zarządzać, by spełniały swoje role?


 


MODUŁ IV: Komunikacja bezpośrednia


Dla jakiego rodzaju działań komunikacja bezpośrednia jest wiodącą, a dla jakiego wspierającą?


Jak komunikator może wesprzeć osoby, które komunikują się ze sobą bezpośrednio?


Jakie słowa i sformułowania zbliżają i oddalają ludzi od siebie?


 


MODUŁ V: Narzędzia marketingowe


W jaki sposób narzędzia marketingowe mogą wspierać i uatrakcyjniać komunikację wewnętrzną?


Jak nie zagłuszyć głównego przekazu gadżetami?


 


MODUŁ VI: Optymalny mix komunikacyjny


Jaki mix narzędzi komunikacji wewnętrznej jest optymalny w twojej firmie?


Kto i jak powinien i może wspierać jego wdrożenie i realizację?


 


MODUŁ VII: Zagadnienia prawne


Jakie regulacje prawne odnoszą się do komunikacji wewnętrznej?


 


Trener: Karolina Dulnik
Absolwentka Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego w Warszawie


i podyplomowych studiów Public Relations na Uniwersytecie Warszawskim.


Praktyk zarządzania komunikacją i informacją z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem. Była odpowiedzialna


za przygotowanie i wdrożenie strategii komunikacji wewnętrznej w Servisco, DHL, IKEA, DPD, także w integracji Servisco z Danzas i DHL. Prowadziła działania public relations w branżach TSL i nieruchomości oraz w kulturze.


Juror konkursów i prelegent spotkań branżowych (Internale, Konkurs Biuletnów Firmowych Agape, Tuba,


Klub Strategów Marketingu, Epr, Światowy Tydzień Przedsiębiorczości).


Wykładowca (Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu, Wyższa Szkoła Bankowa w Opolu, Łużycka Wyższa Szkoła Humanistyczna, Collegium Civitas, Akademia Górniczo-Hutnicza).


Od września 2009 roku zajmuje się doradztwem, szkoleniami, warsztatami i mentoringiem z zakresu komunikacji w organizacji. Jej wiedzy i doświadczeniu zaufali m.in.: TUV Rheinland, DSV, Softtutor, Tesco, Instytut Lotnictwa, Ipsen, Sygma Bank, Kraft Foods, BIK S.A., Tate&Lyle, Amica Wronki, Tramwaje Warszawskie, JTI Polska, Oriflame Poland, UPC, MAN Bus, Orange, PLAY, Koleje Mazowieckie, Polska Agencja Żeglugi Powietrznej, Proseat, Dalkia, Polska Grupa Energetyczna S.A., Rhodia, KGHM, GBS Bank, General Electric.


 


Terminy 2013:


25-26 kwietnia


20-21 sierpnia - wakacyjna promocja: -10% ceny!


17-18 października


 


Szczegółowe informacje: AKW@dulnik.com.pl


 


Akademia Komunikacji Wewnętrznej DULNIK communico to cykl otwartych warsztatów doradczych, przygotowujących do kompleksowego zarządzania komunikacją wewnętrzną w organizacji. Ich celem jest przekazanie praktycznej wiedzy i umiejętności z zakresu realizacji działań komunikacyjnych w firmie.


 


 


Pozostałe warsztaty odbywające się w ramach Akademii Komunikacji Wewnętrznej:


Audyt Komunikacji Wewnętrznej


Strategia Komunikacji Wewnętrznej


Biuletyn Firmowy


Intranet i Media Społecznościowe w Komunikacji Wewnętrznej


Wolontariat Pracowniczy w Kształtowaniu Kultury i Wizerunku


Storytelling i Kształtowanie Kultury Organizacji


Kompetencje Komunikacyjne a Autorytet Menedżera


Komunikator jako Nieformalny Lider Opinii


Komunikacja Wewnętrzna w Kryzysie i Zmianach


 


Uczestnictwo w warsztatach Akademii Komunikacji Wewnętrznej jest równoznaczne z zaproszeniem do przystąpienia do Klubu Komunikacji Wewnętrznej.


 


Bookmark and Share

Nasz serwis powstał z myślą o ludziach, którzy interesują się szkoleniami, a zwłaszcza tymi, które dotyczą zagadnienia komunikacji. Na naszych stronach zbieramy najciekawsze materiały dotyczące tej tematyki, które można znaleźć w Internecie.
Partnerzy
Login:

Hasło:

Zapamiętaj mnie:



Wszystkich Online: 85
  • David0011ypg3
  • Noah6q2f8sq2
  • Alexander703y2uh6
  • Matthew269x2bw2
  • Ethan4g2s3ij9
  • Logan059m9dj8
  • Matthew494z5xe6
  • Jayden1w1p7gu9
  • Alexander8v3g7qo0
  • Michael612y2hk6

  • csisilver
  • Silouh
  • aggiss
  • Piter
  • greta
  • agu_87
  • Elamis
  • Agnieszka_
  • Fokolak
  • Gnom

STATYSTYKI