Terminy szkolenia
19-20 wrzesień 2011r., Warszawa - Centrum Szkoleniowe - Progress Project
5-6 grudzień 2011r., Poznań - Hotel Campanile
Profil uczestnika
Szkolenie przeznaczone jest dla wszystkich osób pracujących z ludźmi w środowisku biznesowym, chcących poznać zasady dobrej, skutecznej komunikacji i opanować umiejętność eksponowania pozytywnego wizerunku swojej osoby.
Korzyści dla uczestników
- dowiesz się jak umysł świadomy i nieświadomy odbiera to, co usłyszał, zobaczył i poczuł, czyli w jaki sposób mózg odbiera i przetwarza informacje,
- będziesz potrafił rozpoznawać różne typy osobowości i dostosować do każdego z nich swoje zachowanie i styl komunikacji,
- nauczysz się sztuki uważnego, aktywnego słuchania,
- będziesz potrafił odczytać sygnały mowy ciała i wykorzystać je w skutecznej autoprezentacji,
- poznasz ćwiczenia poprawiające mowę ciała,
- poznasz znaczenie tonu głosy i tempa mówienia w przekazywanym komunikacie,
- dowiesz się, jak trenować panowanie nad własnym głosem,
- nabędziesz umiejętność precyzyjnego wyrażania się,
- poznasz rodzaje pytań i zakres ich wykorzystania w komunikacji,
- nauczysz się sztuki wywoływania pierwszego wrażenia, czyli jak wykorzystać najważniejsze pierwsze 10 sekund w autoprezentacji,
- dowiesz się, dlaczego "szata zdobi człowieka" i jak umiejętnie tę wiedzę wykorzystać w procesie wywierania wrażenia na innych,
- poznasz 10 sekretów, dzięki którym wywołasz piorunujące wrażenie,
- będziesz potrafił budować dobry kontakt emocjonalny z innymi ludźmi, wykorzystując "dopasowanie" w procesie komunikacji,
- poznasz podstawowe techniki perswazji,
- poznasz różnice w myśleniu i zachowaniu kobiet i mężczyzn, nauczysz się wykorzystywać tę wiedzę w autoprezentacji,
- dowiesz się, jak kształtować własny wizerunek w długim okresie czasu,
- opanujesz sztukę prezentacji i umiejętność wystąpień publicznych,
- poznasz techniki i metody redukowania zbyt dużego stresu zakłócającego pożądaną autoprezentację.
Czas trwania
16 godzin dydaktycznych - 2 dni
Program szkolenia
1. Rozpoczęcie szkolenia:
- diagnostyka,
- rodzaje i funkcje prezentacji.
2. Planowanie przebiegu prezentacji:
- określanie celów,
- rodzaje celów,
- reguły skutecznego planowania,
3. 3 reguły prezentacji:
- przygotowanie się do prezentacji,
- 3 etapy prezentacji.
4. Aspekty psychologiczne w prezentacjach:
- jak działa umysł w procesie komunikacyjnym (mózg gadzi, układ limbiczny, kora nowa),
- w jaki sposób ludzie odbierają i przetwarzają informacje.
5. W jaki sposób można wpływać na emocje? - podstawowe źródła komunikacji:
- mowa ciała (mimika, gesty, terytorium),
- parajęzyk (ton głosu, barwa, tempo mówienia),
- słowa,
- kształtowanie umiejętności aktywnego słuchania w prezentacjach.
6. Strategie budowania skutecznego kontaktu w procesie prezentacji:
- dopasowanie w procesie komunikacji (język ciała, analogowe cechy głosu, struktury systemów reprezentacji, oddychanie, zwroty i wyrażenia),
- prowadzenie jako skuteczne następstwo dopasowania - jak poprowadzić rozmówcę w pożądanym kierunku.
7. Sztuka wywoływania pierwszego wrażenia:
- wygląd zewnętrzny,
- postawa,
- głos,
- powitanie,
- uśmiech.
8. Różni ludzie - różne osobowości - jak szybko i łatwo je określić?
- systemy reprezentacji, czyli jak myślą wzrokowcy, słuchowcy i kinestetycy, i jak wykorzystać tę wiedzę w procesie prezentacji,
- wybrane metaprogramy - indywidualne wzorce percepcji. Czym kieruje się człowiek w podejmowaniu decyzji oraz jak organizuje sobie własną mapę świata.
9. Trudne sytuacje w trakcie spotkania:
- podstawowe techniki odpowiadania na pytania informacyjne i krytyczne,
- tzw. "trudni ludzie" - osoby utrudniające przebieg prezentacji i reakcja na ich zachowanie,
- co trzeba wiedzieć o uczestnikach prezentacji? - prezentacja naturalnego zespołu reakcji, uruchamianego w sytuacji bycia uczestnikiem prezentacji,
- przygotowanie materiałów wizualnych.
10. Autoprezentacja w praktyce:
- niewerbalne zachowanie się w trakcie prezentacji - analiza video,
- opanowanie stresu i przezwyciężanie tremy.
11. Autoprezentacja w praktyce - ćwiczenia indywidualne i grupowe:
- korekty doskonalące.