Komunikacja interpersonalna – temat według mnie bardzo zaniedbany i wielokrotnie pomijany przy planowaniu szkoleń dla swoich pracowników. Szkolimy się z finansów, marketingu, zarządzania projektem a tymczasem pomijamy temat, którego poznanie jest niezbędne do efektywnego wykorzystania innych zagadnień.
Cóż z tego, że będziemy w posiadaniu wielu, nawet specjalistycznych informacji, kiedy nie będziemy w stanie przekazać ich w sposób jasny, zrozumiały i ciekawy. Mało tego, nie będziemy potrafili nawiązać kontaktu z naszym odbiorcą (klient, podwładny, szef czy osoba nie związana z naszym życiem zawodowym). Efektywna komunikacja to przecież również umiejętność przyciągnięcia uwagi słuchacza i jak najdłuższe jej skupienie. Oczywiście, aby osiągnąć taki efekt trzeba wykorzystać szereg sztuczek (werbalnych i pozawerbalnych) i to nie prawda, że ktoś jest komunikatywny lub nie. Tego można i trzeba się uczyć, aby osiągnąć sukces w biznesie i nawiązywać przyjazne relacje w życiu prywatnym.