Użytkownik | Piter | Komentowane | Szkolenia Komunikacja

Komunikacja niewerbalna - kontakt wzrokowy

Dodany do Artykuły przez agu_87 2542 dni temu (Artykuł)

Kontakt wzrokowy

Oczy stanowią najważniejszy obszar wizualnej uwagi - w czasie rozmowy uwaga koncentruje się na oczach przez ok. 43% czasu. Zasadniczą funkcją kontaktu wzrokowego jest przekazywanie komunikatów relacyjnych. Co to oznacza? Ogólnie można powiedzieć, że patrzenie na inną osobę jest wyrazem zainteresowania a jednocześnie przejawem pozytywnej lub negatywnej odpowiedzi na to zainteresowanie. Na przykład podczas rozmowy kwalifikacyjnej kandydat usiłuje nawiązać dobry kontakt wzrokowy z rozmówcą by poprzez ten kanał wyrazić swoją wiarygodność, kompetencję, zainteresowanie firmą. Jeżeli rozmówca jest zainteresowany kandydatem, będzie skłonny pozytywnie odpowiadać na jego próby nawiązania kontaktu wzrokowego.

Inną ważną funkcją kontaktu wzrokowego jest redukowanie rozproszenia. W celu zwiększenia koncentracji uwagi, ograniczamy ilość odbieranych bodźców. Kanał wzrokowy jest jedną z dró


Bookmark and Share

Komunikacja niewerbalna - mimika twarzy

Dodany do Artykuły przez agu_87 2544 dni temu (Artykuł)

Mimika twarzy i kontakt wzrokowy Twarz jest najbardziej ekspresyjną częścią ciała - odzwierciedla szybko zmieniające się nastroje, reakcje na wypowiedzi i zachowania rozmówcy. Wyraża przede wszystkim uczucia i emocje. Niektóre obszary twarzy są bardziej ekspresyjne niż inne. Bardzo wymowne są okolice brwi: • całkowicie podniesione wyrażają niedowierzanie, • podniesione do połowy - zdziwienie, • stan normalny - bez komentarza, • do połowy obniżone - zakłopotanie, • całkowicie obniżone - złość. Podobną siłę ekspresji ma okolica ust. Zmiana położenia kącików ust wyraża stany od zadowolenia - podniesione, do przygnębienia - opuszczone. Zmiana w zakresie mimiki podlega w dużej mierze świadomej kontroli. Poprzez kontrolowanie i panowanie nad mięśniami twarzy, ukrywamy niestosowne lub nieakceptowane przez otoczeni


Bookmark and Share

Wierzyć czy nie wierzyć czyli o kłamstwie języka ciała


Często zadawanym pytaniem jest pytanie o to, czy język ciała kłamie i czy można na niego świadomie wpływać. Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna. Oczywiście, jeśli weźmiemy pod uwagę gesty, to możemy się ich nauczyć, przetrenować i w sposób kontrolowany stosować. Takich treningów jest bardzo wiele. Ludzie uczą się, jak świadomie wykorzystywać odległości, gesty dłoni, mimikę po to, by budować dobrą atmosferę. Gorzej już z tymi elementami języka ciała, które nie poddają się świadomej kontroli, jak choćby zwężanie się i rozszerzanie źrenic pod wpływem emocji. Wprawny obserwator ze zmiany średnicy źrenicy rozmówcy potrafi odczytać, czy ten darzy go sympatią i to co mówi wzbudza jego zainteresowanie czy wręcz przeciwnie. Mechanizm regulowany jest przez autonomiczny układ nerwowy i jako taki trudny jest do modyfikacji.


Są osoby, które „poc

Bookmark and Share

Komunikacja pozawerbalna czyli dlaczego drapiemy się w głowę


Wspomniałam już we wcześniejszej części poświęconej komunikacji werbalnej o trudnej do ustalenia relacji między komunikacją werbalną i niewerbalną. Mam na myśli oczywiście udział jednej i drugiej w całym procesie komunikowania się. Niezależnie od tego, czy przyjmie się wariant minimalistyczny, według którego komunikacja niewerbalna stanowi tylko niewielki ułamek w procesie komunikacji a gros treści pochodzi z komunikacji werbalnej, czy przeciwnie, przyzna się komunikacji niewerbalnej przeważający wpływ na przekaz — warto przyjrzeć się jej uważniej.


Problemy z oceną wpływu języka ciała na całokształt komunikowania się i interakcji wiążą się przede wszystkim z trudnościami w prowadzeniu badań w tej dziedzinie. Bardzo trudno uzyskać jednoznaczne wyniki i formułować wnioski. Nie ulega jednak wątpliwości, że mimika, pantomimika, relacje przestrzenne oraz pozawerbalne aspek

Bookmark and Share

Jak być dobrym słuchaczem? Aktywne słuchanie.

Dodany do Artykuły przez Agnieszka_ 2551 dni temu (Artykuł)

Jest taka skuteczna umiejętność zjednywania sobie ludzi… Powoduje, że stajemy się lubiani. Doskonale polepsza nasze relacje z innymi. Po­głębia wszelkie związki miłości i przyjaźni. Stanowi też najlepszą formę pomagania drugiej osobie… Czy wiesz już, o czym mówię? Tak. Tą umiejętnością jest słuchanie. Aktywne słuchanie.


Pełni ono bardzo ważne funkcje w relacjach międzyludzkich:




  1. Słuchając, pozwalamy naszemu rozmówcy poczuć naszą akceptację i chęć zrozumienia go.




  2. Aktywne słuchanie prowokuje drugą osobę do mówienia. Pozwala jej mówić o tym, co czuje, jak widzi problem, jak daną sytuację przeżywa.




  3. Właściwe słuchanie umożliwia mówiącemu samodzielne odszukanie rozwiązania.




  4. Aktywne słuchanie zapobiega przedwczesnemu wyciąganiu wni

Bookmark and Share

Najpopularniejszym narzędziem komunikacji wewnętrznej "dół-góra" są badania opinii pracowników. Badania takie mają na celu poznanie: poglądów pracowników odnośnie różnych obszarów funkcjonowania firmy, ich zadowolenia z pracy, czynników związanych z retencją, opinii odnośnie awansów, atmosfery, sposobu zarządzania firmą, satysfakcji z wynagrodzenia i wielu innych zagadnień. 


Bookmark and Share

Nietypowe testy rekrutacyjne

Dodany do Artykuły przez Agnieszka_ 2588 dni temu (Artykuł)

 Coraz częściej rozmowa kwalifikacyjna zamienia się w serię testów i zadań, które mają na celu szybko poznać potencjalnego kandydata i jego możliwości. Jak może przebiegać nieszablonowa rozmowa kwalifikacyjna?
Byłeś na rozmowie rekrutacyjnej i czułeś się jak na rozmowie dyscyplinarnej? A może zostałeś zaskoczony pytaniami, które zupełnie nie miały związku z charakterem posady o którą się ubiegałeś? Musisz być przygotowany na takie sytuacje. W obecnych czasach, gdy konkurencja jest coraz większa osoby odpowiedzialne za rekrutację szukają nowych i skutecznych metod pozyskania właściwych kandydatów. Na spotkaniu z kandydatem sprawdza się nie tylko wiedzę i doświadczenie, ale także odporność na stres, kreatywność, wyobraźnię oraz inte


Bookmark and Share
Nasz serwis powstał z myślą o ludziach, którzy interesują się szkoleniami, a zwłaszcza tymi, które dotyczą zagadnienia komunikacji. Na naszych stronach zbieramy najciekawsze materiały dotyczące tej tematyki, które można znaleźć w Internecie.
Partnerzy
Login:

Hasło:

Zapamiętaj mnie:



Wszystkich Online: 544
  • Daniel9482wmb4
  • Aiden4259ntx2
  • Nathan6260ncn0
  • Joshua9615gyx9
  • John7999ulc1
  • Anthony7261vvm5
  • Anthony6777ndu8
  • Matthew8999skc1
  • Aidan0951vel0
  • David8x4h7qm9

  • csisilver
  • Silouh
  • aggiss
  • Piter
  • greta
  • agu_87
  • Elamis
  • Agnieszka_
  • Fokolak
  • Gnom

STATYSTYKI