Użytkownik | aggiss | Komentowane | Szkolenia Komunikacja

Męskie i żeńskie style komunikowania

Dodany do Artykuły przez Piter 2542 dni temu (Artykuł)

Liczne badania z zakresu psychologii społecznej podejmują problem istnienia różnic między sposobami komukowania się kobiet i mężczyzn. Jednocześnie współcześni naukowcy, próbując odpowiedzieć na pytanie, czy różnice te w ogóle istnieją, skłaniają się ku skrajnym teoriom: od biologicznego poglądu  Davida Jessela, mówiącego że podobieństwo kobiet i mężczyzn polega jedynie na należeniu do tego samego gatunku - Homo sapiens, po teorie społeczne, przyjmujące istnienie zaledwie kilku różnic, których znaczenie zostaje wyolbrzymione w procesie wychowania.


Nie ulega wątpliwości, że mężczyźni i kobiety rozmawiają w odmienny sposób. Rozumienie tych różnic może okazać się wielką pomocą w procesie komunikacji, należy jednak bronić się przed popadaniem w stereotypy. Jeszcze stosunkowo niedawno  mieliśmy do czynienia z tendencją do nadawania etykietek wzorom kobiecym jako słabym i pasywnym, zaś męskim

Bookmark and Share

Komunikacja niewerbalna - kontakt wzrokowy

Dodany do Artykuły przez agu_87 2542 dni temu (Artykuł)

Kontakt wzrokowy

Oczy stanowią najważniejszy obszar wizualnej uwagi - w czasie rozmowy uwaga koncentruje się na oczach przez ok. 43% czasu. Zasadniczą funkcją kontaktu wzrokowego jest przekazywanie komunikatów relacyjnych. Co to oznacza? Ogólnie można powiedzieć, że patrzenie na inną osobę jest wyrazem zainteresowania a jednocześnie przejawem pozytywnej lub negatywnej odpowiedzi na to zainteresowanie. Na przykład podczas rozmowy kwalifikacyjnej kandydat usiłuje nawiązać dobry kontakt wzrokowy z rozmówcą by poprzez ten kanał wyrazić swoją wiarygodność, kompetencję, zainteresowanie firmą. Jeżeli rozmówca jest zainteresowany kandydatem, będzie skłonny pozytywnie odpowiadać na jego próby nawiązania kontaktu wzrokowego.

Inną ważną funkcją kontaktu wzrokowego jest redukowanie rozproszenia. W celu zwiększenia koncentracji uwagi, ograniczamy ilość odbieranych bodźców. Kanał wzrokowy jest jedną z dró


Bookmark and Share

Komunikacja niewerbalna - mimika twarzy

Dodany do Artykuły przez agu_87 2544 dni temu (Artykuł)

Mimika twarzy i kontakt wzrokowy Twarz jest najbardziej ekspresyjną częścią ciała - odzwierciedla szybko zmieniające się nastroje, reakcje na wypowiedzi i zachowania rozmówcy. Wyraża przede wszystkim uczucia i emocje. Niektóre obszary twarzy są bardziej ekspresyjne niż inne. Bardzo wymowne są okolice brwi: • całkowicie podniesione wyrażają niedowierzanie, • podniesione do połowy - zdziwienie, • stan normalny - bez komentarza, • do połowy obniżone - zakłopotanie, • całkowicie obniżone - złość. Podobną siłę ekspresji ma okolica ust. Zmiana położenia kącików ust wyraża stany od zadowolenia - podniesione, do przygnębienia - opuszczone. Zmiana w zakresie mimiki podlega w dużej mierze świadomej kontroli. Poprzez kontrolowanie i panowanie nad mięśniami twarzy, ukrywamy niestosowne lub nieakceptowane przez otoczeni


Bookmark and Share

Wierzyć czy nie wierzyć czyli o kłamstwie języka ciała


Często zadawanym pytaniem jest pytanie o to, czy język ciała kłamie i czy można na niego świadomie wpływać. Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna. Oczywiście, jeśli weźmiemy pod uwagę gesty, to możemy się ich nauczyć, przetrenować i w sposób kontrolowany stosować. Takich treningów jest bardzo wiele. Ludzie uczą się, jak świadomie wykorzystywać odległości, gesty dłoni, mimikę po to, by budować dobrą atmosferę. Gorzej już z tymi elementami języka ciała, które nie poddają się świadomej kontroli, jak choćby zwężanie się i rozszerzanie źrenic pod wpływem emocji. Wprawny obserwator ze zmiany średnicy źrenicy rozmówcy potrafi odczytać, czy ten darzy go sympatią i to co mówi wzbudza jego zainteresowanie czy wręcz przeciwnie. Mechanizm regulowany jest przez autonomiczny układ nerwowy i jako taki trudny jest do modyfikacji.


Są osoby, które „poc

Bookmark and Share

Potęga komunikacji niewerbalnej

Dodany do Artykuły przez Agnieszka_ 2547 dni temu (Artykuł)

Potęga komunikacji niewerbalnej


Komunikujemy się przez cały czas. Nawet jeśli siedzimy w milczeniu, także w pewien sposób porozumiewamy się z tymi, którzy znajdują się obok nas.

Sposób, w jaki się poruszamy, to sygnał dla innych. Sposób uśmiechania się, siadania itp. stanowi dla otaczających nas ludzi konkretną wiadomość. Nie istnieje coś takiego jak „brak komunikacji”.

Gdy ktoś mówi: „Nie rozmawiam już z tobą!” – nadaje komunikat. Przesyłaną wiadomością jest gniew lub inne negatywne emocje. Ten ktoś mógł pomyśleć, że przestał się komunikować, podczas gdy w rzeczywistości nadal to robi, i to bardzo „głośno”! Już nie werbalnie, rzecz jasna, i właśnie o tym pomówimy w niniejszym rozdziale.

Co ciekawe, komunikacja niewerbalna jest od dw&oac

Bookmark and Share

Jak być dobrym słuchaczem? Aktywne słuchanie.

Dodany do Artykuły przez Agnieszka_ 2551 dni temu (Artykuł)

Jest taka skuteczna umiejętność zjednywania sobie ludzi… Powoduje, że stajemy się lubiani. Doskonale polepsza nasze relacje z innymi. Po­głębia wszelkie związki miłości i przyjaźni. Stanowi też najlepszą formę pomagania drugiej osobie… Czy wiesz już, o czym mówię? Tak. Tą umiejętnością jest słuchanie. Aktywne słuchanie.


Pełni ono bardzo ważne funkcje w relacjach międzyludzkich:




  1. Słuchając, pozwalamy naszemu rozmówcy poczuć naszą akceptację i chęć zrozumienia go.




  2. Aktywne słuchanie prowokuje drugą osobę do mówienia. Pozwala jej mówić o tym, co czuje, jak widzi problem, jak daną sytuację przeżywa.




  3. Właściwe słuchanie umożliwia mówiącemu samodzielne odszukanie rozwiązania.




  4. Aktywne słuchanie zapobiega przedwczesnemu wyciąganiu wni

Bookmark and Share

Krótki film opowiadający o tym, na co zwracają uwagę przyszli pracodawcy.


Bookmark and Share

Najpopularniejszym narzędziem komunikacji wewnętrznej "dół-góra" są badania opinii pracowników. Badania takie mają na celu poznanie: poglądów pracowników odnośnie różnych obszarów funkcjonowania firmy, ich zadowolenia z pracy, czynników związanych z retencją, opinii odnośnie awansów, atmosfery, sposobu zarządzania firmą, satysfakcji z wynagrodzenia i wielu innych zagadnień. 


Bookmark and Share

Firmy wykorzystujące godło "Lauru konsumenta" czy też inne odznaczenia, często kojarzone są z firmami, której produkty, bądź usługi świadczone są na wysokiem poziomie. Dlatego też w gąszczu różnego rodzaju ofert, wybieramy tę, która takowe odznaczenie posiada, gdyż wydaje nam się, że taka firma nas nie zawiedzie, w końcu za coś przyznano jej tą "etykietkę".


Jednak czy ktoś z Was się zastanawiał jak takie odznaczenie jest przyznawane? Jakie kryteria firma powinna spełniać, aby móc taką etykietę sobie przypisywać? Poniżej link do artykułu, który opisuje procedurę przyznawania "Lauru konsumenta". Po przeczytaniu go, dowiecie się, że posiadanie "Lauru konsumenta", ani też wielu innych odznaczeń, wcale nie wiąże się z tym, że firma posiada jakieś osiągnięcia, czy też może się szczycić wysoką jakością towarów czy usług.


 


http://wyborcza.biz/biznes/1,101562,8556476,Jak_spoczac_na_Laurze__Wystarczy_200_g

Bookmark and Share
Nasz serwis powstał z myślą o ludziach, którzy interesują się szkoleniami, a zwłaszcza tymi, które dotyczą zagadnienia komunikacji. Na naszych stronach zbieramy najciekawsze materiały dotyczące tej tematyki, które można znaleźć w Internecie.
Partnerzy
Login:

Hasło:

Zapamiętaj mnie:



Wszystkich Online: 790
  • Noah1581tjy2
  • Aidan0951vel0
  • Ryan059n9dk8
  • Aiden6z6y1oz3
  • Alexander6n6v8us2
  • Anthony121t8ux8
  • John5h6h7hy3
  • Andrew7v8a6bt5
  • William9j4r6on0
  • James2j2u7dz7

  • csisilver
  • Silouh
  • aggiss
  • Piter
  • greta
  • agu_87
  • Elamis
  • Agnieszka_
  • Fokolak
  • Gnom

STATYSTYKI