Użytkownik | agu_87 | Komentowane | Szkolenia Komunikacja

Komunikacja pozawerbalna czyli dlaczego drapiemy się w głowę


Wspomniałam już we wcześniejszej części poświęconej komunikacji werbalnej o trudnej do ustalenia relacji między komunikacją werbalną i niewerbalną. Mam na myśli oczywiście udział jednej i drugiej w całym procesie komunikowania się. Niezależnie od tego, czy przyjmie się wariant minimalistyczny, według którego komunikacja niewerbalna stanowi tylko niewielki ułamek w procesie komunikacji a gros treści pochodzi z komunikacji werbalnej, czy przeciwnie, przyzna się komunikacji niewerbalnej przeważający wpływ na przekaz — warto przyjrzeć się jej uważniej.


Problemy z oceną wpływu języka ciała na całokształt komunikowania się i interakcji wiążą się przede wszystkim z trudnościami w prowadzeniu badań w tej dziedzinie. Bardzo trudno uzyskać jednoznaczne wyniki i formułować wnioski. Nie ulega jednak wątpliwości, że mimika, pantomimika, relacje przestrzenne oraz pozawerbalne aspek

Bookmark and Share

Potęga komunikacji niewerbalnej

Dodany do Artykuły przez Agnieszka_ 2547 dni temu (Artykuł)

Potęga komunikacji niewerbalnej


Komunikujemy się przez cały czas. Nawet jeśli siedzimy w milczeniu, także w pewien sposób porozumiewamy się z tymi, którzy znajdują się obok nas.

Sposób, w jaki się poruszamy, to sygnał dla innych. Sposób uśmiechania się, siadania itp. stanowi dla otaczających nas ludzi konkretną wiadomość. Nie istnieje coś takiego jak „brak komunikacji”.

Gdy ktoś mówi: „Nie rozmawiam już z tobą!” – nadaje komunikat. Przesyłaną wiadomością jest gniew lub inne negatywne emocje. Ten ktoś mógł pomyśleć, że przestał się komunikować, podczas gdy w rzeczywistości nadal to robi, i to bardzo „głośno”! Już nie werbalnie, rzecz jasna, i właśnie o tym pomówimy w niniejszym rozdziale.

Co ciekawe, komunikacja niewerbalna jest od dw&oac

Bookmark and Share

Jak być dobrym słuchaczem? Aktywne słuchanie.

Dodany do Artykuły przez Agnieszka_ 2551 dni temu (Artykuł)

Jest taka skuteczna umiejętność zjednywania sobie ludzi… Powoduje, że stajemy się lubiani. Doskonale polepsza nasze relacje z innymi. Po­głębia wszelkie związki miłości i przyjaźni. Stanowi też najlepszą formę pomagania drugiej osobie… Czy wiesz już, o czym mówię? Tak. Tą umiejętnością jest słuchanie. Aktywne słuchanie.


Pełni ono bardzo ważne funkcje w relacjach międzyludzkich:




  1. Słuchając, pozwalamy naszemu rozmówcy poczuć naszą akceptację i chęć zrozumienia go.




  2. Aktywne słuchanie prowokuje drugą osobę do mówienia. Pozwala jej mówić o tym, co czuje, jak widzi problem, jak daną sytuację przeżywa.




  3. Właściwe słuchanie umożliwia mówiącemu samodzielne odszukanie rozwiązania.




  4. Aktywne słuchanie zapobiega przedwczesnemu wyciąganiu wni

Bookmark and Share

Krótki film opowiadający o tym, na co zwracają uwagę przyszli pracodawcy.


Bookmark and Share

Najpopularniejszym narzędziem komunikacji wewnętrznej "dół-góra" są badania opinii pracowników. Badania takie mają na celu poznanie: poglądów pracowników odnośnie różnych obszarów funkcjonowania firmy, ich zadowolenia z pracy, czynników związanych z retencją, opinii odnośnie awansów, atmosfery, sposobu zarządzania firmą, satysfakcji z wynagrodzenia i wielu innych zagadnień. 


Bookmark and Share

Firmy wykorzystujące godło "Lauru konsumenta" czy też inne odznaczenia, często kojarzone są z firmami, której produkty, bądź usługi świadczone są na wysokiem poziomie. Dlatego też w gąszczu różnego rodzaju ofert, wybieramy tę, która takowe odznaczenie posiada, gdyż wydaje nam się, że taka firma nas nie zawiedzie, w końcu za coś przyznano jej tą "etykietkę".


Jednak czy ktoś z Was się zastanawiał jak takie odznaczenie jest przyznawane? Jakie kryteria firma powinna spełniać, aby móc taką etykietę sobie przypisywać? Poniżej link do artykułu, który opisuje procedurę przyznawania "Lauru konsumenta". Po przeczytaniu go, dowiecie się, że posiadanie "Lauru konsumenta", ani też wielu innych odznaczeń, wcale nie wiąże się z tym, że firma posiada jakieś osiągnięcia, czy też może się szczycić wysoką jakością towarów czy usług.


 


http://wyborcza.biz/biznes/1,101562,8556476,Jak_spoczac_na_Laurze__Wystarczy_200_g

Bookmark and Share
Nasz serwis powstał z myślą o ludziach, którzy interesują się szkoleniami, a zwłaszcza tymi, które dotyczą zagadnienia komunikacji. Na naszych stronach zbieramy najciekawsze materiały dotyczące tej tematyki, które można znaleźć w Internecie.
Partnerzy
Login:

Hasło:

Zapamiętaj mnie:



Wszystkich Online: 523
  • Aidan0951vel0
  • Ryan059n9dk8
  • David0o6i0xo5
  • John5h6h7hy3
  • Andrew7v8a6bt5
  • John8z6o1bz5
  • William9j4r6on0
  • Joshua8w7k2vm3
  • Aiden0a5t3ms2
  • William1f8s3fd7

  • csisilver
  • Silouh
  • aggiss
  • Piter
  • greta
  • agu_87
  • Elamis
  • Agnieszka_
  • Fokolak
  • Gnom

STATYSTYKI