Użytkownik | agu_87 | Głosowane | Szkolenia Komunikacja

Komunikacja niewerbalna - pozycja ciała

Dodany do Artykuły przez agu_87 2534 dni temu (Artykuł)

Pozycja ciała

Sposób siedzenia czy stania ujawnia informacje nt. naszego samopoczucia. Jednym z komunikatów emitowanych przez postawę ciała jest stan napięcia psychicznego. Świadczą o nim znaki statyczne (stopy ściśle przylegające do siebie, ręce przyciśnięte do ciała, zaciśnięte dłonie) oraz kinezyczne (ciągłe poruszanie stopami, rękami, kręcenie głową). Za pomocą postawy ciała komunikujemy również nasze nastawienie wobec rozmówcy. Bezpośrednie ustawienie ciała ułatwiające kontakt wzrokowy, wychylenie ciała do przodu, dotykanie jest wyrazem pozytywnego nastawienia do rozmówcy. Wyrazem sympatii dla rozmówcy jest podobna/ lustrzana pozycja ciała.

Zachowania przestrzenne

Wyróżnia się cztery strefy używane przez nas nieświadomie podczas interakcji z innymi ludźmi. Są to:
• strefa intymna (0-45cm),
• strefa osobista (45-120 cm),
• strefa społeczna (1,2-3,6 m),


Bookmark and Share

Komunikacja niewerbalna - gesty

Dodany do Artykuły przez agu_87 2537 dni temu (Artykuł)

Gesty Kiedy mówimy nieustannie poruszamy rękami, głową ale też całym ciałem. Ruchy te są skoordynowane z mową i stanowią część całościowego procesu komunikowania się. Kiwanie głową jest dość specyficznym rodzajem gestu i odgrywa dwie zasadnicze funkcje: • po pierwsze działa jako wzmocnienie, nagroda i zachęta dla rozmówcy do kontynuowania wypowiedzi • po drugie- służy synchronizacji interakcji - kilkakrotne kiwnięcie głową (seria) oznacza brak zgody i chęć zabrania głosu. Gesty, w zależności od pełnionej funkcji, dzielimy na: • emblematory (niewerbalne substytuty konkretnych słów, np. znak słuchawki; znak ilustrujący, że czas minął) • afektatory (niewerbalne zachowania, które odzwierciedlają intensywność odczuwanych emocji, np. skrzyżowanie nóg czy rąk, częste zmiany postawy ciała) • ilustratory (niewerbalne zachowania, które służą uplastycznieniu wypowiedzi, np.


Bookmark and Share

Komunikacja niewerbalna - dotyk

Dodany do Artykuły przez agu_87 2539 dni temu (Artykuł)

Dotyk

Z powodu konotacji z seksem i agresją dotyk stanowi sygnał o bardzo dużej sile oddziaływania. Dlatego istnieją określone normy społeczne, które regulują akceptowany obszar i liczbę dotyków w zależności od charakteru związku interpersonalnego. Istnieje szereg sytuacji, w których kontakt cielesny jest akceptowany, np. w sporcie, podczas tańca, podczas badania lekarskiego, w czasie składania życzeń. We wszystkich tych sytuacjach obowiązują inne reguły, ale wspólnym mianownikiem jest brak związku pomiędzy dotykiem i poczuciem intymności. Wymienione rodzaje dotyku stanowią bowiem przykłady dotyku funkcjonalnego.

Najważniejsze funkcje komunikacyjne dotyku to:
• wspieranie/ pocieszanie,
• funkcja afiliacyjna,
• funkcja władzy

Przekazy dotykowe są szczególnie skuteczne w dostarczaniu pocieszenia osobom potrzebującym psychicznego wsparcia. Poprzez dotyk najlepiej dokonuje się


Bookmark and Share

Komunikacja niewerbalna - kontakt wzrokowy

Dodany do Artykuły przez agu_87 2542 dni temu (Artykuł)

Kontakt wzrokowy

Oczy stanowią najważniejszy obszar wizualnej uwagi - w czasie rozmowy uwaga koncentruje się na oczach przez ok. 43% czasu. Zasadniczą funkcją kontaktu wzrokowego jest przekazywanie komunikatów relacyjnych. Co to oznacza? Ogólnie można powiedzieć, że patrzenie na inną osobę jest wyrazem zainteresowania a jednocześnie przejawem pozytywnej lub negatywnej odpowiedzi na to zainteresowanie. Na przykład podczas rozmowy kwalifikacyjnej kandydat usiłuje nawiązać dobry kontakt wzrokowy z rozmówcą by poprzez ten kanał wyrazić swoją wiarygodność, kompetencję, zainteresowanie firmą. Jeżeli rozmówca jest zainteresowany kandydatem, będzie skłonny pozytywnie odpowiadać na jego próby nawiązania kontaktu wzrokowego.

Inną ważną funkcją kontaktu wzrokowego jest redukowanie rozproszenia. W celu zwiększenia koncentracji uwagi, ograniczamy ilość odbieranych bodźców. Kanał wzrokowy jest jedną z dró


Bookmark and Share

Komunikacja niewerbalna - mimika twarzy

Dodany do Artykuły przez agu_87 2544 dni temu (Artykuł)

Mimika twarzy i kontakt wzrokowy Twarz jest najbardziej ekspresyjną częścią ciała - odzwierciedla szybko zmieniające się nastroje, reakcje na wypowiedzi i zachowania rozmówcy. Wyraża przede wszystkim uczucia i emocje. Niektóre obszary twarzy są bardziej ekspresyjne niż inne. Bardzo wymowne są okolice brwi: • całkowicie podniesione wyrażają niedowierzanie, • podniesione do połowy - zdziwienie, • stan normalny - bez komentarza, • do połowy obniżone - zakłopotanie, • całkowicie obniżone - złość. Podobną siłę ekspresji ma okolica ust. Zmiana położenia kącików ust wyraża stany od zadowolenia - podniesione, do przygnębienia - opuszczone. Zmiana w zakresie mimiki podlega w dużej mierze świadomej kontroli. Poprzez kontrolowanie i panowanie nad mięśniami twarzy, ukrywamy niestosowne lub nieakceptowane przez otoczeni


Bookmark and Share

Wierzyć czy nie wierzyć czyli o kłamstwie języka ciała


Często zadawanym pytaniem jest pytanie o to, czy język ciała kłamie i czy można na niego świadomie wpływać. Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna. Oczywiście, jeśli weźmiemy pod uwagę gesty, to możemy się ich nauczyć, przetrenować i w sposób kontrolowany stosować. Takich treningów jest bardzo wiele. Ludzie uczą się, jak świadomie wykorzystywać odległości, gesty dłoni, mimikę po to, by budować dobrą atmosferę. Gorzej już z tymi elementami języka ciała, które nie poddają się świadomej kontroli, jak choćby zwężanie się i rozszerzanie źrenic pod wpływem emocji. Wprawny obserwator ze zmiany średnicy źrenicy rozmówcy potrafi odczytać, czy ten darzy go sympatią i to co mówi wzbudza jego zainteresowanie czy wręcz przeciwnie. Mechanizm regulowany jest przez autonomiczny układ nerwowy i jako taki trudny jest do modyfikacji.


Są osoby, które „poc

Bookmark and Share

Potęga komunikacji niewerbalnej

Dodany do Artykuły przez Agnieszka_ 2547 dni temu (Artykuł)

Potęga komunikacji niewerbalnej


Komunikujemy się przez cały czas. Nawet jeśli siedzimy w milczeniu, także w pewien sposób porozumiewamy się z tymi, którzy znajdują się obok nas.

Sposób, w jaki się poruszamy, to sygnał dla innych. Sposób uśmiechania się, siadania itp. stanowi dla otaczających nas ludzi konkretną wiadomość. Nie istnieje coś takiego jak „brak komunikacji”.

Gdy ktoś mówi: „Nie rozmawiam już z tobą!” – nadaje komunikat. Przesyłaną wiadomością jest gniew lub inne negatywne emocje. Ten ktoś mógł pomyśleć, że przestał się komunikować, podczas gdy w rzeczywistości nadal to robi, i to bardzo „głośno”! Już nie werbalnie, rzecz jasna, i właśnie o tym pomówimy w niniejszym rozdziale.

Co ciekawe, komunikacja niewerbalna jest od dw&oac

Bookmark and Share

Jak być dobrym słuchaczem? Aktywne słuchanie.

Dodany do Artykuły przez Agnieszka_ 2551 dni temu (Artykuł)

Jest taka skuteczna umiejętność zjednywania sobie ludzi… Powoduje, że stajemy się lubiani. Doskonale polepsza nasze relacje z innymi. Po­głębia wszelkie związki miłości i przyjaźni. Stanowi też najlepszą formę pomagania drugiej osobie… Czy wiesz już, o czym mówię? Tak. Tą umiejętnością jest słuchanie. Aktywne słuchanie.


Pełni ono bardzo ważne funkcje w relacjach międzyludzkich:




  1. Słuchając, pozwalamy naszemu rozmówcy poczuć naszą akceptację i chęć zrozumienia go.




  2. Aktywne słuchanie prowokuje drugą osobę do mówienia. Pozwala jej mówić o tym, co czuje, jak widzi problem, jak daną sytuację przeżywa.




  3. Właściwe słuchanie umożliwia mówiącemu samodzielne odszukanie rozwiązania.




  4. Aktywne słuchanie zapobiega przedwczesnemu wyciąganiu wni

Bookmark and Share

Krótki film opowiadający o tym, na co zwracają uwagę przyszli pracodawcy.


Bookmark and Share

Najpopularniejszym narzędziem komunikacji wewnętrznej "dół-góra" są badania opinii pracowników. Badania takie mają na celu poznanie: poglądów pracowników odnośnie różnych obszarów funkcjonowania firmy, ich zadowolenia z pracy, czynników związanych z retencją, opinii odnośnie awansów, atmosfery, sposobu zarządzania firmą, satysfakcji z wynagrodzenia i wielu innych zagadnień. 


Bookmark and Share
Nasz serwis powstał z myślą o ludziach, którzy interesują się szkoleniami, a zwłaszcza tymi, które dotyczą zagadnienia komunikacji. Na naszych stronach zbieramy najciekawsze materiały dotyczące tej tematyki, które można znaleźć w Internecie.
Partnerzy
Login:

Hasło:

Zapamiętaj mnie:



Wszystkich Online: 472
  • Daniel9482wmb4
  • Aiden4259ntx2
  • Nathan6260ncn0
  • Joshua9615gyx9
  • John7999ulc1
  • Anthony7261vvm5
  • Nathan4444gwm5
  • Anthony6777ndu8
  • Matthew8999skc1
  • Aidan0951vel0

  • csisilver
  • Silouh
  • aggiss
  • Piter
  • greta
  • agu_87
  • Elamis
  • Agnieszka_
  • Fokolak
  • Gnom

STATYSTYKI